EPA-DAG/UNGDOMSDAG PÅ ÅBY MOTORKLUBB

Tid: Lördagen den 4 maj, från kl. 16:00

Plats: Åby motorklubb, Bergakungsvägen, Torshag Åby

Nu på lördag är det dags! Åby motorklubb bjuder särskilt in fordonsintresserade ungdomar för att väcka intresse för vår motorklubb och förhoppningsvis locka nya yngre medlemmar. Vi välkomnar alla fordonsintresserade ungdomar, med eller utan EPA/A-traktor. Att komma till oss med sin EPA är gratis och ingen föranmälan krävs.

Aktiviteter under dagen:

• Tipspromenad med fina priser från Biltema och Åby biltillbehör

• Rundvandring/guidad visning i vår klubblokal med information om klubben

• Grillad korv och dricka – gratis för ungdomar

• Träffa medlemmar och se deras entusiastfordon

Vi har bjudit in ett antal medlemmar med sina entusiastfordon för att visa på bredden i vår medlemskrets, se bland annat:

• Erik Neanders Nissan S14 V8 turbo – driftingbil som skördat stora framgångar på Gatebil

• Michael ”Bodda” Dahlbergs dragracingbygge – Pontiac firebird från 1968

• Anders Håkanssons speedway-motorcykel, en raritet från hans fina samling

• Tommy Orests Corvette stingway från 1969 – gatbil/dragracingbil han ägt i 50 år

En EPA- f.d. polisbuss kommer också att finnas till salu under dagen – prata med Thomas Karlsson.

Välkomna alla ungdomar från kl. 16:00!

OBSERVERA! Detta är ungdomarnas dag och vi reserverar samtliga parkeringar till EPA-bilar. De vanliga fordonsträffarna börjar torsdagen den 9 maj – då är alla entusiastfordon välkomna – även EPA-bilar. Var vänliga respektera detta.

Vill man bli medlem som ungdom kostar det 100:- per år – information om detta kommer att finnas.

Vaken innan lunch? Passa på att åka till Arbetets museum som öppnar sin utställning EPA Sverige kl. 11:00. Observera att föranmälan måste göras till deras bilutställning. Mer information om hela eventet på Arbetets museum hittar ni via länken i kommentarsfältet här under.

Epa-lördag | Arbetets museum